Menu
راهنمای ثبت اينترنتی پيام و الزامات رسيدگی به آن در پرتال سامانه 1888

شهروندان گرامی مطالعه دقیق ملاحظات ذیل و رعایت آن قبل از ثبت پیام الزامی می‌باشد. لذا حسب شرح وظایف و مأموریت‌های محوله به این سامانه و مطابق فرآیند رسیدگی به پیام‌های مردمی، این حوزه از پیگیری، ارجاع و پاسخگویی به پیام‌هایی که الزامات سیستمی و سازمانی متناسب با آن رعایت نمی‌شود معذور خواهد بود. شایسته است شهروندان قبل از ثبت پیام اینترنتی نکات ذیل را مدنظر داشته باشند. 


  • 1- موضوع پیام باید مرتبط با شهرداری تهران(معاونت‌ها و مناطق 22 گانه) و در حیطه وظایف و مأموریت‌های محوله به سامانه 1888 باشد(«انتقاد»، «شکایت»، «پیشنهاد» و «تقدیر و تشکر»). سامانه 1888 بعد از بررسی کارشناسی پیام و انطباق آن با ضوابط و مقدورات حاکم بر شهرداری نسبت به ثبت، ارجاع و بازخورد پیام‌ها و ملاحظات مردمی اقدام می‌نماید. 
    2- درج مشخصات شهروند به‌خصوص شماره تلفن همراه در فرمت ثبت پیام الزامی می‌باشد لذا پیام‌هایی که بدون درج شماره تماس همراه ثبت شود قابلیت اطلاع رسانی و پیگیری ندارند. پیام‌های شهروندان برای ثبت در سامانه 1888 باید از گویایی لازم و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدگی برخوردار باشد. 
  • 3-درخواست‌ها و نیازمندی‌های مبتنی بر خدمات فوریتی همچون «رفع سد معبر وانتی، دستفروش و مصالح»، «لایروبی انهار و جداول»، «نصب و شستشوی مخازن زباله»، «آبیاری درختان و فضای سبز»،«آلودگی صوتی دریچه ها و لکه گیری آسفالت»، «جمع‌آوری متکدیان»، «نظافت معابر»، «مزاحمت واحد صنفی»، «جمع‌آوری سگ‌های ولگرد»، «جانوران موذی»، «آبگرفتگی»،«بارش برف و رفع لغزندگی»، «آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز» و دیگر موضوعاتی که هم فوریتی بوده و هم مشمول زمان بوده و مجدد در زمان کوتاه دیگری قابل وقوع هستند باید به سامانه 137 منعکس و فقط از همان طریق پیگیری شود. همچنین سامانه 1888 پیرو کد ثبت شده در سامانه  137 پیامی جدید در سامانه 1888 ثبت نمی‌نماید، لذا چنانچه شهروندان از اقدام صورت گرفته درخصوص پیام اولیه خود گلایه‌مند باشند سامانه 1888 با بررسی کارشناسی موضوع و ارزیابی نتیجه حاصله، در صورت لزوم به صورت سیستمی و برای همان کد پیام، «تذکر» ثبت می‌نماید. همچنین شهروندان محترم می‌توانند پیام‌های ثبتی خود در سامانه‌های 1888 و 137 را از طریق شماره‌گیری #1*137* پیگیری کرده و آخرین وضعیت رسیدگی را به صورت هوشمند استعلام نمایند.
    4- محتوای پیام‌های تخلفاتی می‌بایست شفاف و افراد دخیل در تخلف و زمان شکل‌گیری آن حدالمقدور به صورت دقیق مشخص گردد و در صورت امکان مستندات مربوط به آن نیز در اختیار سامانه 1888 قرار گیرد.
    5- شهروندان باید جهت انعکاس گلایه‌مندی‌ها و پیگیری ملاحظات مرتبط با شورایاری‌ها از طریق تلفن‌ ۵۱۰۴۰۰۰۰ داخلی ۹ اقدام و درخواست‌های خود را مطرح نمایند.
  • 6-نهایت اینکه موضوعات مرتبط با شهرداری های حوزه های همجوار همچون بومهن، شهریار، اسلامشهر، لواسانات و ... ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.

  • **شهروند گرامی؛ با انتخاب موضوع و حوزه موردنظر در کادر ذیل و بعد از مطالعه محتوای آموزشی مرتبط با آن نسبت به ثبت پیام اقدام نمایید.

    خدمات شهری و محیط‌زیست

    اطلاعات بیشتر

    حمل‌ونقل و ترافیک

    اطلاعات بیشتر

    شهرسازی و معماری

    اطلاعات بیشتر

    مالی و اقتصاد شهری

    اطلاعات بیشتر

    فنی و عمرانی

    اطلاعات بیشتر

    امور اجتماعی و فرهنگی

    اطلاعات بیشتر

    برنامه‌ریزی و توسعه شهری

    اطلاعات بیشتر

    منابع انسانی (کارکنان شهرداری)

    اطلاعات بیشتر