نمایش اخبار سامانه 1888
image

جلسه هم انديشي ناظرين برتر منطقه 19 برگزار شد

ایجاد شده توسط: khabar1888 در 1395/10/19

جلسه هم اندیشی ناظرین برتر منطقه 19 با حضور مشاور عالی محترم شهردار منطقه ، مدیر بازرسی ، مسئول سامانه منطقه و رئیس گروه مشارکت مردمی سامانه در این منطقه برگزار گردید.

به گزارش اداره اطلاع رساني و تبليغات 1888؛ در اين جلسه فرجی مشاور عالی شهردار منطقه، ضمن خير مقدم به مدعوين، به پاس خدمات بي منت و بدون چشم داشت ناظرين از آنها تشکر کرده و تاکید کرد ناظرین چشمان بینای شهرداری هستند و هر جایی که ناظرین نظارت بیشتری داشته اند کیفیت بالاتری از خدمات ارائه شده است.
در ادامه اين نشست کشاورز به تشریح مشارکتهای اجتماعی در دوره مدیریت فعلی شهرداری پرداخت و گفت: امروزه یکی از پر کاربردترین واژه ها در رسانه های جمعی واژه مشارکت است و این ناشی از اهمیت جایگاه مشارکت در بین انسانها است لذا جناب آقای دکتر قالیباف با توجه به این مهم و با بهره گیری از ظرفبت های دینی، ملی و قانون اساسی جهت جلب مشارکتهای عمومی با تاسیس سامانه های مردمی 137 و 1888 اقدام به بستر سازی نمودند. در این دوره از مدیریت شهری با تاسیس سامانه های مذکور و تقویت ارکان دیگر مشارکت اجتماعی مانند شورایاری ها و توزیع اختیارات در لایه های پایین مدیریتی، فرصتی فراهم شد تا مردم برای نخستین بار به صورت مستقیم در امور مربوط به سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.
در اين جلسه کشاورز به بررسي عملکرد ناظرين اين منطقه پرداخت و گفت: تعداد ناظرین فعال این منطقه، 18 نفر است که در نه ماهه سال 95  اقدام به ثبت 122  فقره پیام در سامانه 1888 نموده اند که این تعداد پیام 3/2 درصد کل پیام های ناظرین در شهر تهران را شامل میشود. در منطقه 19 به ازای هر 2080 نفر شهروند یک ناظر وجود دارد که به نسبت جمعیت منطقه تعداد ناظرین از میانگین مناطق 22 گانه بالاتر است. پیام های ثبت شده در منطقه 19 حاکی از آن است که در حدود 66 درصد پیام های ناظرین موضوعات عمومی مانند خدمات شهری، فنی عمرانی، حمل و نقل ترافیک و اجتماعی فرهنگی است که همگی، پیام های عام المنفعه بوده و طیف وسیعی از شهروندان را تحت الشعاع قرار میدهد.

در حاشيه اين نشست نيز از ناظرين فعال سامانه 1888 با اهداي لوح، تقدير به عمل آمد.

 





تعداد بازدید: 111


print
rating
  نظرات

 

تلفن : 1888
پیام کوتاه : 30001888
دورنگاره : 84312152
پست الکترونیکی :1888 @tehran.ir
آدرس: خیابان دماوند چهارراه خاقانی فلکه چایچی به سمت کوی زینبیه داخل

میدان میوه و تره بار پیروزی


با عنایت به رویکرد مشارکت­ جویانه جناب آقای دکتر قالیباف و تجربه موفق ایشان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه سرمایه­ های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ضرورت ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفت. در این راستا و به منظور اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران در 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه اندازی گردید. شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش جهت ارتقاء سطح مشارکت معنادار شهروندان همواره سرلوحه این نهاد نظارتی بوده است. مرکز نظارت همگانی از سال 1390 و به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری ادغام شد و از آن زمان بعنوان «سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888)» آماده دریافت پیام های شهروندان در قالب 4 گانه (انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می باشد.