نمایش اخبار سامانه 1888
image

به میزبانی منطقه7؛ جلسه آموزش تخصصی ناظرين افتخاری پهنه شمال با موضوع خدمات شهری برگزار شد

جلسه آموزش تخصصی ناظرين پهنه شمال بين مناطق 1، 3، 6 و 7 در حوزه ی خدمات شهری به ميزبانی منطقه 7 برگزار شد. 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبليغات 1888؛ هجدهمین جلسه آموزش عمومی ناظرین افتخاری با حضور رئیس گروه مشارکت مردمی سامانه 1888، جانشین معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 و مسئولین سامانه های پهنه شمال برگزار شد، بیاتانی جانشین خدمات شهری منطقه 7 ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تسلیت ایام فاطمیه در خصوص موضوعاتی از جمله: مدیریت پسماند، سازمان آتش نشانی، سازمان میادین میوه و تره بار، سازمان بوستان ها، سازمان زیباسازی، فروشگاه شهروند، ساماندهی مشاغل و صنایع و نحوه برخورد با آن و چگونگی اعمال ماده 55 قانون شهرداری ها توضیحات کاملی ارائه نمود.
در ادامه، کشاورز رئيس گروه مشارکت مردمی سامانه 1888، توسعه اجتماعی شهرداری تهران را یکی از شاخصهای اصلی دهه اخیر مدیریت شهری تهران برشمرد و گفت: در دهه اخیر مدیریت شهری تهران و در رأس آن دکتر قالیباف با مشارکت شهروندان در مدیریت شهری از جمله تأسیس سرای محلات، فرهنگسراها، خانه های مشق و گرمخانه ها به رشد و افزایش توقعات و نیازهای اجتماعی شهروندان دامن زدند که در ابتدای امر شاید این مهم غیرممکن جلوه می نمود ولی به حول و قوه الهی و پشتکار مسئولین شهری و مشارکت همه جانبه مردم نه تنها ممکن بلکه زمینه مطرح شدن مدیریت یکپارچه شهری در سطح کلان و ملی را فراهم نموده است.  
در اين نشست مطالب آموزشی از قبيل: اهداف تأسيس سامانه، نحوه همکاری ناظرين با سامانه، شرح وظايف ناظرين، نحوه رسيدگی به پيام های آن ها و تفاوت پيام های فوريتی و نظارتی عنوان گرديد و ناظرين نیز نقطه نظرات و سؤالات خود را مطرح نمودند.
گفتنی است در پايان جلسه از مطالب آموزشي ارائه شده یک سؤال در مورد سامانه 1888 و سه سؤال در مورد مطالب خدمات شهری و محیط زیست از ناظرین پرسيده شد و به افرادی که جواب کامل ارائه نمودند به رسم ياد بود هدايای نفيسی اهداء شد. شاهرخ از منطقه 1، بهرامی و افتخاری از منطقه 3، نادری از منطقه 6 جزء برندگان بودند.










تعداد بازديد: 240 تاریخ : 1395/12/2


print
rating
  نظرات

 

تلفن : 1888
پیام کوتاه : 30001888
دورنگاره : 84312152
پست الکترونیکی :1888 @tehran.ir
آدرس: خیابان دماوند چهارراه خاقانی فلکه چایچی به سمت کوی زینبیه داخل

میدان میوه و تره بار پیروزی


با عنایت به رویکرد مشارکت­ جویانه جناب آقای دکتر قالیباف و تجربه موفق ایشان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه سرمایه­ های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ضرورت ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفت. در این راستا و به منظور اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران در 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه اندازی گردید. شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش جهت ارتقاء سطح مشارکت معنادار شهروندان همواره سرلوحه این نهاد نظارتی بوده است. مرکز نظارت همگانی از سال 1390 و به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری ادغام شد و از آن زمان بعنوان «سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888)» آماده دریافت پیام های شهروندان در قالب 4 گانه (انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می باشد.