نمایش اخبار سامانه 1888
image

براساس پیگیری سامانه 1888 محقق شد؛ اصلاح طرح پارک‌های حاشیه ای و پارکبان

ایجاد شده توسط: khabar1888 در 1395/12/3

طرح پارک های حاشیه‌ای و فعالیت پارکبانی در معابر شهر تهران بر اساس پیام های شهروندان و پیگیری‌های سامانه 1888 جمع آوری و خدمات الکترونیک پارکومتر جایگزین آن شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی به نقل از اداره اطلاع رسانی و تبلیغات سامانه 1888؛ با توجه به افزایش وسایل حمل و نقل موتوری و گسترش حجم ترافیک در سطح شهر تهران و به منظور نظم بخشی به معابر پرتردد و ساماندهی پارک در حاشیه خیابان ها به خصوص اجرای طرح پارک های حاشیه ای در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود. این طرح دستاوردهای خوبی من جمله؛ افزایش نظم اجتماعی و توزیع و بهره‌مندی عادلانه از فضاهای موجود در حاشیه معابر را به همراه داشت اما بخاطر ماهیت غیر الکترونیک آن و بهره‌مندی از نیروی انسانی در فرآیند کار، با چالش‌های متعددی نیز مواجه بود و همواره از مهمترین مصادیق انتقاد و شکایت شهروندان به سامانه 1888 بوده است. از مهمترین گلایه‌مندی‌های شهروندان درخواست وجه بیش از نرخ مصوب، نحوه استقرار پارکبان‌ها در محل، همچنین قبوض صادره از سوی پارکبان‌ها و وجود پارکبان‌های غیرمجاز در معابر بوده است که به لحاظ آماری در طی سال‌های اخیر روند ثبت شکایت ها رشد فزاینده ای داشته است.
گفتنی است بر اساس اطلاع رسانی پلیس راهور مبنی بر ممنوع بودن دريافت هرگونه وجه نقد توسط متصديان و رسانه ای شدن این موضوع و همچنین در پی شکایات مکرر شهروندان به سامانه 1888، این  سامانه نظرسنجی گسترده ای در 16 معبر دارای طرح از 9 منطقه شهرداری و با حجم نمونه 1000 نفری را اجرا نمود. سامانه 1888 همچنین با برگزاری دو جلسه میز تحلیل با حضور کارشناسان سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک و شرکت شهربان و حریم‌بان به عنوان متولیان این طرح نسبت به اخذ نقطه ‌نظرات آنان اقدام و در نهایت گزارش تحلیلی مبسوطی برای معاونت حمل و نقل شهرداری تهران ارسال نمود.
گفتنی است با پیگیری های مکرر سامانه 1888 و متولیان امر در شهرداری تهران و با رویکرد آسیب شناسی، طرح پارکبان به‌ صورت اولویت‌دار در شهرداری تهران خاتمه یافت و بعد از این دريافت وجه نقد از شهروندان غيرمجاز بوده و مديريت پارك حاشيه‌ای در كليه معابر واجدالشرايط صرفاً با استفاده از روش هوشمند مكانيزه پاركومتر مجاز خواهد بود.


تعداد بازدید: 207


print
rating
  نظرات

 

تلفن : 1888
پیام کوتاه : 30001888
دورنگاره : 84312152
پست الکترونیکی :1888 @tehran.ir
آدرس: خیابان دماوند چهارراه خاقانی فلکه چایچی به سمت کوی زینبیه داخل

میدان میوه و تره بار پیروزی


با عنایت به رویکرد مشارکت­ جویانه جناب آقای دکتر قالیباف و تجربه موفق ایشان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه سرمایه­ های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ضرورت ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفت. در این راستا و به منظور اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران در 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه اندازی گردید. شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش جهت ارتقاء سطح مشارکت معنادار شهروندان همواره سرلوحه این نهاد نظارتی بوده است. مرکز نظارت همگانی از سال 1390 و به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری ادغام شد و از آن زمان بعنوان «سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888)» آماده دریافت پیام های شهروندان در قالب 4 گانه (انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می باشد.