نمایش اخبار سامانه 1888
image

در اولین جلسه ارتباط مستقیم سال 96 سامانه 1888؛ شهرداران مناطق 2،1، 3 و 4 به درخواست 119 شهروند رسیدگی کردند

در اولین جلسه ارتباط مستقیم سال 96 سامانه 1888 شهرداران مناطق 1، 2، 3 و 4 به درخواست 119 شهروند رسیدگی کردند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبلیغات 1888؛ در اولین جلسه ارتباط مستقیم سامانه 1888 که در سال 96 برگزار شد، شهرداران مناطق 1 تا 4 به درخواست شهروندان منطقه ی خود رسیدگی کردند که از میان 119 شهروند، 37 شهروند با شهردار منطقه 1، 44 شهروند با شهردار منطقه 2، 8 شهروند با شهردار منطقه 3 و 30 شهروند نیز با شهردار منطقه 4 در ارتباط بودند و دستورات لازم برای رفع مشکلات ایشان از سوی شهرداران این مناطق صادر شد.



گفتنی است از 119 مورد پيام های مطروحه موضوع شهرسازی در مناطق 1 و 3 و موضوع امور شهری در مناطق 2 و 4 در صدر دغدغه های شهروندان در اين مناطق بود.



بر اساس گزارش ارائه شده سامانه 1888 با توجه به افزایش گلایه مندی شهروندان؛ منطقه 1 در موضوعات تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده مکانیزه، نصب مخزن زباله تر و آلودگی و مزاحمت ناشی از ساخت و ساز، منطقه 2 در موضوعات آبیاری درختان و تأمین روشنایی پارک ها، منطقه3 در موضوعات تخلفات و برخورد پارکبان و آلودگی ناشی از ساخت و ساز و منطقه 4 نیز موضوعات آبیاری درختان و نصب مخزن زباله تر از سوی سامانه مقرر شد عوامل افزايش اين گلايه مندی ها بررسی و نتيجه به اين سامانه منعکس گردد.



لازم به ذکر است از پيام های ارتباط مستقيم جلسات قبلی منطقه 1 پنج مورد، منطقه 2 بیست و شش مورد و منطقه 4 هشت مورد در کارتابل اين مناطق مفتوح می باشد، از سوی سامانه تأکيد گرديد اين موضوعات پيگيری تا در اسرع وقت به شهروندات پاسخگویی گردد.



گفتنی است از نقاط قوت مناطق می توان به کاهش میزان گلایه مندی شهروندان در موضوع ساخت و ساز بنای  بدون مجوز در منطقه 1، در منطقه 2 به موضوعات سد معبر دستفروشان، تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری، سد معبر اصناف و مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل، در منطقه 3 نیز به موضوعات رعایت نرخ مصوب پارکبان، تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری و سد معبر دستفروشان و در منطقه 4 نیز سد معبر دستفروشان، تعمیر و نگهداری پل عابر پیاده و مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل اشاره نمود.



در جلسه ارتباط مستقيم اين هفته سامانه 1888 علاوه بر شهرداران مناطق 1 تا 4، ساير مديران اين مناطق نيز براي پاسخگويی و رسيدگی به درخواست های شهروندان حضور داشتند.

















































































تعداد بازديد: 89 تاریخ : 1396/1/30


print
rating
  نظرات

 

تلفن : 1888
پیام کوتاه : 30001888
دورنگاره : 84312152
پست الکترونیکی :1888 @tehran.ir
آدرس: خیابان دماوند چهارراه خاقانی فلکه چایچی به سمت کوی زینبیه داخل

میدان میوه و تره بار پیروزی


با عنایت به رویکرد مشارکت­ جویانه جناب آقای دکتر قالیباف و تجربه موفق ایشان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه سرمایه­ های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ضرورت ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفت. در این راستا و به منظور اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران در 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه اندازی گردید. شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش جهت ارتقاء سطح مشارکت معنادار شهروندان همواره سرلوحه این نهاد نظارتی بوده است. مرکز نظارت همگانی از سال 1390 و به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری ادغام شد و از آن زمان بعنوان «سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888)» آماده دریافت پیام های شهروندان در قالب 4 گانه (انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می باشد.