Menu
در نظرسنجی سامانه 1888 عنوان شد؛ اعلام رضایت زائرین از عملکرد شهرداری تهران در بیست و نهمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)
اخبار مرکز 1397/3/19 134 print

image

همزمان با بيست و نهمین سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي ایران، سامانه نظارت همگانی (1888) اقدام به نظرسنجی در خصوص خدمات ارائه شده شهرداری از زائرين نمود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبليغات سامانه 1888؛ عوامل صف و ستاد سامانه نظارت همگانی 1888 در قالب 9 گروه نظرسنجی ضمن استقرار در محوطه خارجی حرم و اطراف غرفه های شهرداری نسبت به سنجش میزان رضایت زائرین از خدمات شهرداری در حیطه های عملکردی متعدد از جمله: خدمات شهری، حمل و نقل، اجتماعی و فرهنگی و ... اقدام نمودند.

این نظرسنجی به روش پرسشگری مستقیم انجام شده و جامعه آماري این نظر سنجی 716 نفر از زائرين حرم مطهر امام راحل(ره) بودند که به نحوي از خدمات گسترده‌ي شهرداري تهران در اين مراسم استفاده نموده‌اند.

خدمات شهرداري در این مراسم شامل حمل و نقل عمومي، رفاهي، پشتيباني، فعاليت هاي فرهنگي، راهنمايي زائرين و فعاليت‌هاي عمراني بوده که در قالب فرم پرسشنامه از شرکت کنندگان مورد ارزيابي قرار گرفته است.

اهم يافته‌هاي اين نظرسنجي عبارتند از:  

بیش از 64 درصد از زائرين رضايتمندي خود را از خدمات حمل و نقل عمومی( در قالب مترو، اتوبوس‌های درون‌شهری و ون‌تاکسی ) در سطح خيلی زياد و زياد ارزيابي نموده‌اند که نسبت به سال گذشته دارای رشد 3 درصدی رضایتمندی بوده است. مترو با 33 درصد بیشترین سهم بهره‌برداری را در این میان داشته است که میزان رضایتمندی از عملکرد آن 74 درصد بوده است.

72 درصد از زائرين تابلوهای راهنمايی در سطح محوطه حرم را کافی دانسته‌اند و 65 درصد نیز محل نصب این تابلوها را مناسب عنوان نموده اند که در هر دو مورد شاهد روند کاهشی رضایتمندی هستیم (به ترتیب از 78.7 درصد به 72.4 درصد و 68.8 به 65 درصد). به نظر می‌رسد کاهش تعداد بنرهای اطلاع‌رسانی نسبت به سال قبل و اولویت‌دهی بیشتر به راهنمایی مستقیم زائرین( که در قالب کیوسک‌های راهنمایی سازماندهی شده بود) مهم ترین دلیل این کاهش بوده است. به گونه ای که بیش از 74 درصد در این دوره عملکرد عوامل «از من بپرسید» را خیلی خوب و خوب ارزیابی کرده‌اند.

بيش از 66 درصد زائران نيز تعداد سرويس‌های بهداشتی را کافی و همچنين 76 درصد نظافت اين سرويس‌ها را خيلی خوب و خوب ارزيابی نموده‌اند. در همین ارتباط نزدیک به 85 درصد نيز نظافت محوطه را خيلی خوب و خوب عنوان داشته اند. به طور مشخص رضایتمندی زائرین از نظافت محوطه نسبت به دوره قبل رشد 5 درصدی داشته است.

84 درصد از شهروندان، برخورد کارکنان شهرداری، 57 درصد استقرار مه‌پاش، 73 درصد کیفیت خدمات فرهنگی در پردیس‌ها، 74 درصد نظم و انضباط در ارائه خدمات فرهنگی و 65 درصد خدمات عمرانی شهرداری همچون لکه‌گیری آسفالت محوطه و ... را خیلی خوب و خوب ارزيابي نموده‌اند.

در حوزه خدمات فرهنگی میزان رضایتمندی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به نحوی که هر دو موضوع کیفیت خدمات فرهنگی و نظم و انضباط در توزیع اقلام فرهنگی از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.

گفتني است نزدیک به 58 درصد از زائرين شرکت کننده در اين نظرسنجی که در مراسم سال‌های گذشته نيز حضور یافته اند، تغییر و بهبود خدمات شهرداری نسبت به سال‌های قبل را اذعان داشته اند. اين تغييرات از منظر آنها در حوزه‌هاي حمل و نقل عمومی، نظافت محوطه و فعالیت‌های فرهنگی، بیشتر مشهود بوده است.




















به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات