Menu
رئیس سازمان بازرسی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب خبر داد:
اخبار مرکز 1397/11/8 769 print

image

افتتاح دو پروژه اصلاح فرآیند در سامانه های 137 و 1888

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبلیغات1888  رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده بر روی نقطه نظرات شهروندان و ارزیابی کمی و کیفی نتایج پیام‌ها فرآیند دریافت و رسیدگی به پیامهای 137در سامانه 1888 اصلاح گردید.

رئیس سازمان بازرسی گفت: بر اساس تاکیدات شهردار محترم تهران در خصوص جلب مشارکت‌های مردمی در اداره کلانشهر تهران و تحقق شعار "تهران شهری برای همه"  یکی از مجراهای اصلی و مهم در جلب مشارکت‌های شهروندان و ارتقای اعتماد عمومی؛ سامانه‌های 137 و 1888 می باشند. بر همین اساس پس از بررسی و آسیب‌شناسی‌های انجام شده بر روی نقطه‌نظرات شهروندان و ارزیابی کمی و کیفی نتایج رسیدگی به پیام‌های ارسالی شهروندان در سامانه 137 و برگزاری جلسات متعدد فیمابین سامانه‌های 137 و 1888 فرآیند دریافت و رسیدگی به این پیام ها اصلاح گردید. با توجه به اینکه از میان پیام‌های 137 ارجاعی به مناطق 22 گانه، تعدادی از شهروندان نسبت به کندی یا کیفیت انجام درخواست‌ها گلایه داشتند و این گلایه‌ها را در سامانه 1888 در قالب انتقاد و شکایت ثبت می‌نمودند فلذا به منظور پرهیز از گردش‌های اضافی و جلوگیری از اطاله رسیدگی به پیام‌ها مقرر گردید از این پس پیام‌های 137 که انجام آنها مورد نارضایتی شهروندان می‌باشد به جای ثبت مجدد در قالب نارضایتی در 1888 با یک مکانیزم سیستمی دقیق درج تذکر از همان واحد اجراکننده پیام تا وصول نتیجه پیگیری گردد.

وی افزود: به منظور ارتقای ضمانت اجرایی این مکانیزم شاخصی در ارزیابی عملکرد واحدها تبیین و ابلاغ گردید تا بر اساس آن عدم توجه به تذکرات درج شده به عنوان امتیاز منفی با ضریب بالا تأثیرگذار باشد. این طرح با هدف افزایش حساسیت مناطق در رسیدگی به پیام‌های 137 اجرایی شده تا ارتقای اعتماد و رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد.

امینی خاطر نشان کرد: در پروژه دوم که با هدف افزایش سرعت در بازخوردگیری نتایج پیام‌ها از شهروندان مکانیزم جدیدی برای اخذ بازخورد تدوین و اجرایی گردید؛ کلیه نتایج رسیدگی به پیام‌ها توسط سامانه 1888، مورد سنجش و بازخورد پیامکی از شهروندان قرار می‌گیرد تا در صورت عدم رضایت مجدد با ایشان تماس حاصل نموده و تا حصول رضایت موضوع پیگیری گردد این مکانیزم تأثیر شایان‌توجهی در افزایش سرعت بازخوردگیری به پیام‌های شهروندان و تمرکز بیشتر بر ارتقای کیفی رسیدگی‌ها خواهد داشت.


 



به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات