Menu
گفتگو با رئیس سامانه نظارت همگانی 1888
اخبار مرکز 1398/6/4 134 print

image
با توجه به اصلاح فرایندها در سامانه 1888 مصاحبه ایی با سلیم جوهری رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 جهت آگاهی از این تغییرات صورت گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبلیغات 1888؛ با توجه به تغییراتی که در اصلاح رویه ها و فرایند رسیدگی به پیام ها در سامانه 1888 داشتیم تصمیم گرفتیم مصاحبه ای با آقای سلیم جوهری رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 انجام دهیم تا در جریان اصلاح رویه های صورت گرفته در سامانه قرار بگیریم.          
برای آگاهی از جزئیات این اصلاح فرایندها مصاحبه های جداگانه ای با معاونین سامانه انجام شده که به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید.            

1-
چه اصلاح رویه هایی در سامانه صورت گرفته است؟ آیا این اصلاح رویه ها اثربخش بوده است؟        
از ابتدای سال تا کنون سه مورد اصلاح رویه در پیام های سامانه 1888 صورت گرفته که شامل: درج تذكر براي پيام هاي 137 و 1888، ارجاع بر خط تماس ها به مراكز پاسخگويي تاكسيراني و اتوبوسراني  با هدف افزايش دقت و سرعت پاسخگويي و ارائه ي پاسخ هاي تخصصي و ايجاد كارتابل براي معاونين سازمان بازرسي در خصوص رسيدگي به تخلفات احتمالي صورت گرفته در روند رسيدگي به گلايه مندي ها می باشد.  
اصلاح رویه ها در سامانه سبب افزایش کیفیت رسیدگی به پیام ها شده که با توجه به آمار بدست آمده در مقایسه با بهار سال گذشته 2 واحد افزایش و از 85 به 87 درصد رسیده است.

2- درج تذکر روی پیام های سامانه 137 و 1888 چگونه صورت می پذیرد؟
یکی از اصلاحات صورت گرفته در فرایند رسیدگی به پیام ها، ثبت تذکر روی پیام های رسیدگی نشده در سامانه 137 است که به جای ثبت مجدد آن ها در قالب پیام جدید، ثبت تذکر صورت می گیرد. با توجه به این اصلاح فرایند، در سه ماهه نخست سال 434 مورد از پیام های سامانه 137 به دلیل عدم رسیدگی مورد تذکر قرار گرفته که این موضوعات عمدتاً لکه گیری آسفالت، مزاحمت واحد صنفی، آبیاری بوستان ها و فضاهای سبز بوده که بیشترین آن ها مربوط به مناطق 4، 5 و 15 بوده است. این رویه در مورد پیام های رسیدگی نشده سامانه 1888 نیز اجرا شده است. 
 
3- از ابتدای سال جاری چه موضوعاتی توسط سامانه پیگیری ومنتج به نتیجه شده است؟    
از ابتدای سال تا کنون شهروندان در موضوعاتی مختلفی با سامانه تماس گرفته اند که موضوعاتی نظیر: عدم بروزرساني ساعت كارتخوان‌ها، مشكل سيستم پلاك‌خوان مركز كنترل ترافيك و آلودگي صوتي ويژه برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان با پیگیری های سامانه مرتفع گردید و مواردی نیز از قبیل: نحوه شارژ كارت‌ بليط اعتباري شهروندان، خاموشي و يا خرابي پل‌هاي مكانيزه عابر پياده، عملكرد مجموعه‌هاي ورزشي، نحوه سرويس‌دهي سامانه معلولين و جانبازان، گلايه مندي كاركنان خودرو سرويس شهر از وضعيت ارتقاي گروه و پاداش و اطلاع‌رساني در خصوص كارت بليط براي كودكان و خردسالان در دستور کار اقدام حوزه های اجرایی قرار گرفته است.        

4- آیا میانگین کمیت رسیدگی به پیام ها در حوزه های اجرایی با حد مورد انتظار سامانه مطابقت دارد؟
انتظار سامانه، پاسخگویی و تعیین و تکلیف 100 درصد پیام ها می باشد اما از آنجا كه امكان پاسخگويي اوليه و درخواست زمان بيشتر جهت رسيدگي تكميلي براي تمامی رده ها وجود دارد و در حال حاضر میانگین رسیدگی به پیام ها در حوزه های اجرایی در بهار امسال  87 درصد می باشد که سامانه 1888 پیگیری های لازم را در این خصوص جهت رسیدن به حد مورد انتظار از طریق ارسال مکاتبات مکرر به حوزه ها و لحاظ در ارزیابی های عملکرد آن ها انجام می دهد.

5- مهم ترین مصادیق گلایه مندی شهروندان در سال جاری چه مواردی بوده است؟
در فصل بهار موضوعات گلایه مندی شهروندان شامل: تعيين هزينه تاكسي که عمدتاً مربوط به ابهام شهروندان در میزان افزایش نرخ کرایه و همچنین دریافت وجه بیشتر از نرخ مصوب توسط رانندگان بوده و بیشترین فراوانی نیز مربوط به مناطق 1، 4 و 6 بوده است. همچنین عدم رعایت نرخ مصوب در پارکینگ ها به ویژه در منطقه 1 مانند: پارکینگ باهنر و امامزاده صالح و منطقه 20 نیز پارکینگ حرم عبدالعظیم از موضوعاتی بود که شهروندان در فصل بهار گلایه داشتند. 
از موارد دیگر گلایه مندی شهروندان در این فصل، می توان به انتقاد از عملکرد کارگران و میادین میوه و تره بار به ویژه در میدان های پیروزی و لواسانی وکیفیت محصولات در تره بار صادقیه، نظارت بر عملکرد ناظرین و پیمانکاران به ویژه در منطقه 12 و 5، درخواست نصب گاردریل و خط کشی عابر پیاده و تأسیسات و خدمات ورزشگاه به ویژه مجموعه ورزشی ایثار، منصور برزگر و مجد اشاره نمود که تمامی موارد از سوی سامانه 1888 در حال بررسی و پیگیری می باشد.



به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات