Menu
گفتگو با مسعود حبیبی معاون ارتباطات سامانه 1888
اخبار مرکز 1398/6/11 120 print

image

با توجه به اصلاح فرایندها در سامانه 1888 مصاحبه ایی با حبیبی معاون ارتباطات جهت آگاهی از این تغییرات صورت گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و تبلیغات 1888؛ آقای مسعود حبیبی معاون ارتباطات سامانه 1888 هستند که اداره های زیر مجموعه معاونت ایشان ثبت و دریافت خبر، پردازش و پاسخگویی می باشند. با توجه به اصلاحاتی که در فرایند ثبت و پاسخگویی به پیام های شهروندان صورت گرفته، سؤالاتی را طی مصاحبه ای با آقای حبیبی مطرح کردیم تا در جریان روند این تغییرات قرار بگیریم.      

1- در سامانه 1888 مکانیزم رسیدگی به پیام هایی که در سامانه 137 ثبت شده و شهروند از نحوه ی رسیدگی به درخواست خود در این سامانه گلایه دارد چگونه است؟
زمانی که شهروند با سامانه 1888 تماس گرفته و اعلام می نماید که از سامانه 137 کد پیگیری دریافت نموده اما از نحوه ی رسیدگی به پیام خود گلایه و پیام وی نیز شامل فوریتی هایی مثل: سد معبر، آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، لایروبی، نظافت، آبگرفتگی و امثالهم می باشد،کارشناسان سامانه 1888، شهروند را به تماس مجدد با سامانه 137 هدایت می نمایند چون درخواست شهروند فوریتی می باشد.   
در صورتی که شهروند کد پیام از سامانه 137 داشته ولی موضوع اعلامی وی نظارتی، خطر ساز، تخلفاتی و جنبه عمومیت داشته باشد، اگر پیام در سامانه 137 انجام و تأیید شده باشد در سامانه 1888 ثبت تذکر انجام می شود. چرا که از بررسی های به عمل آمده اطمینان حاصل شده که انجام پیام از کیفیت لازم برخوردار نبوده و با توجه به حساسیت و ماهیت پیام، روی پیام تذکر ثبت می گردد. این وضعیت ثبت تذکر به عنوان شاخص ارزیابی عملکرد در دوره های آتی در ارزیابی حوزه ها مد نظر قرار می گیرد.             
در واقع ثبت تذکر در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و تقویت ضمانت اجرائی انجام درخواست های شهروندان اعمال می گردد.

2- آیا تمامی پیام های شهروندان به صورت متمرکز در سامانه 1888 ثبت می گردد؟        
پیش از این تمامی پیام های مرتبط با سامانه 1888 در همین سامانه و به صورت متمرکز  ثبت می گردید اما با اصلاحاتی که در سامانه در قسمت ثبت پیام روی داد اکنون پیام های شهروندان در حوزه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی به صورت غیر متمرکز ثبت می گردد و سامانه در خصوص پیام حوزه هایی همانند: مترو، میادین میوه و تره بار و فروشگاه  شهروند که نیازمند پیگیری فوری و آنی می باشند دریافت غیرمتمرکز پیام ها را در دستور کار خود قرار داده است. 
به طور مثال: در حوزه اتوبوسرانی با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به شرکت واحد اتوبوسرانی و پاسخگویی فوری به برخی از پیام های این حوزه دریافت غیر متمرکز پیام ها صورت گرفته و اکنون 6 مرکز پاسخگویی به پیام های شهروندان در این حوزه فعال گردیده است.      
تماس شهروندانی که مربوط به موضوعات نظافت اتوبوس ها، پارک در سطح معابر و عدم فعالیت، فعالیت خارج از مسیر تعیین شده، تأخیر و همچنین کمبود و فقدان اتوبوس بوده و نیازمند بررسی فوری و آنی هستند به مراکز 6 گانه پاسخگویی ارجاع شده تا با استفاده از تجهیزات و امکاناتی از قبیل: سیستم
BIS، AVL و سایت نظارت تصویری پاسخگویی به شهروند در لحظه انجام شود.            
در خصوص سازمان تاکسیرانی نیز با توجه به اینکه یکی از بیشترین تماس های سامانه مربوط به سازمان تاکسیرانی می باشد سامانه تصمیم گرفت که پیام های این حوزه نیز در محل استقرار سازمان تاکسیرانی صورت بگیرد و از این طریق فرصت مناسبی برای شهروندان مهیا گردد تا نقطه نظرات خود را بی واسطه با این سازمان در میان بگذارند. دریافت این پیام ها از درگاه سامانه 1888 و با مدیریت سازمان تاکسیرانی انجام می گردد. 

3- آیا اخذ بازخورد از شهروندان صرفاً از طریق کارشناسان سامانه 1888 صورت می گیرد؟
قبل از اصلاح فرایند در حوزه پاسخگویی به پیام ها، با تمامی شهروندانی که از سامانه 1888 کد پیام دریافت نموده بودند تماس برقرار می شد اما با اصلاحات صورت گرفته، هوشمند سازی فرایند پاسخگویی به پیام های شهروندان انجام شده و برای اخذ نظر شهروند در مورد نحوه رسیدگی به پیام وی، برای شهروند پیامک ارسال می گردد و شهروند نیز با توجه به متن پیامک ارسالی، رضایت یا عدم رضایت خود را با عدد انگلیسی در جواب پیامک ارسال می نمایند.        
اگر شهروند با توجه به پیامک ارسالی به سامانه از روند انجام کارش رضایت نداشت برای پیگیری پیام شهروند با وی تماس گرفته و موضوع را پیگیری می نماییم.برای پیگیری سریع تر پیام ها، شهروندان بهتر است که شماره تلفن همراه خود را در هنگام ثبت پیام به کارشناسان اعلام نمایند تا به شیوه ی پیامکی پیگیری سریع صورت گیرد اما این طور نیست که چون شهروندان تلفن ثابت اعلام می نمایند پیام ایشان پیگیری نگردد بلکه از طریق تماس تلفنی توسط کارشناسان پیگیری لازم صورت پذیرد.






به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات