نمایش خبر
به همت مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888):
ایجاد شده توسط : Admin5ir3 در 06/28/2011 04:22:20 ب.ظ

طرح "نظارت و پرسشگری معکوس 1888" به همت مرکز نظارت همگانی  (1888) و با همکاری مناطق 22 گانه در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.



تعداد بازدید: 405


به گزارش مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888)، علیرضا محمودی، رئیس این مرکز با اعلام این خبر گفت: طی 5 سال فعالیت مرکز نظارت همگانی، ملاک اصلی قضاوت درباره مشکلات ، نواقص، تهدیدها و فرصت های مجموعه شهرداری تهران پیام های ارسالی شهروندان بوده و تداوم یکسویه بودن این ارتباط منجر به این برداشت می شود که تا شهروندی با 1888 تماس نگیرد، مشکلی در سطح شهر دیده نخواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس نظارت همگانی شهرداری تهران به منظور جلب مشارکت و ارتقای روحیه پرسشگری و پاسخگویی هر چه بیشتر شهروندان و مدیران شهری، با هدف سالم سازی محیط و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و حفظ تداوم ارتباط دوسویه با آنان و با شیوه ای جدید اقدام به اجرای این طرح نموده است.

این طرح متضمن شناسایی شهروندان داوطلب نظارت بر مدیریت شهری و دریافت اطلاعات اولیه برای برقراری تماسهای مستمر آتی جهت دریافت نقطه نظرات آنان در مورد مسایل شهری در قالب انتقاد، پیشنهاد،  شکایت و تقدیر می باشد. 

محمودی خاطر نشان ساخت: اجرای این طرح در نهایت منجر به شناخت بیشترمردم از مرکز نظارت همگانی و افزایش آگاهی آنان از ماموریت این سیستم می گردد. از طرفی دیگر موجب توسعه و گسترش شبکه ناظرین افتخاری نیز خواهد شد.

گفتنی است، مرحله اول طرح "نظارت و پرسشگری معکوس 1888" به صورت پایلوت در منطقه 12 شهر تهران اجرا شد  که 39 درصد از شهروندان شرکت کننده در این طرح مایل به همکاری با شهرداری در حوزه  فرهنگی و اجتماعی، 26 درصد در حوزه خدمات شهری و 14 درصد در حوزه حمل و نقل و ترافیک مایل به همکاری با مجموعه شهرداری تهران بودند.

print
rating
  نظرات

 

تلفن : 1888
پیام کوتاه : 30001888
دورنگاره : 84312152
پست الکترونیکی :1888 @tehran.ir
آدرس: خیابان دماوند چهارراه خاقانی فلکه چایچی به سمت کوی زینبیه داخل

میدان میوه و تره بار پیروزی


با عنایت به رویکرد مشارکت­ جویانه جناب آقای دکتر قالیباف و تجربه موفق ایشان در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درخصوص توسعه سرمایه­ های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ضرورت ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری مورد توجه مدیریت شهری تهران قرار گرفت. در این راستا و به منظور اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی، مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران در 26 اردیبهشت ماه سال 1385 راه اندازی گردید. شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش جهت ارتقاء سطح مشارکت معنادار شهروندان همواره سرلوحه این نهاد نظارتی بوده است. مرکز نظارت همگانی از سال 1390 و به ضرورت ضمانت بخشی بیشتر به فعالیت ها و اقدامات نظارتی با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری ادغام شد و از آن زمان بعنوان «سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(1888)» آماده دریافت پیام های شهروندان در قالب 4 گانه (انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر) می باشد.